O životě i pánské módě se šéfdesignérem Pavlem Křivánkem

Pavel Křivánek se vyučil pánským krejčím, studoval návrhářství v Liberci a několik let působil jako šéfdesignér značky Bushman. Nyní tuto pozici zastává u nás a zároveň má svou vlastní značku pánských oděvů Paul Brun. Při tvorbě se často inspiruje folklórem, ale zároveň pamatuje na pohodlí nositelů jeho oděvů i nejnovější módní trendy.

O životě i pánské módě se šéfdesignérem Pavlem Křivánkem

Proč jste se při výběru oboru rozhodl právě pro krejčovinu?

Toto řemeslo máme v rodině. Už moje babička byla švadlena a stejně jako já, se i moje maminka a švagrová zabývá šitím krojů s důrazem na oblast Brněnska a Kyjovska. Folklórní motivy jsem pak využil také při navrhování tepláků nebo mikin Paul Brun a dodnes vnímám, že je má práce tradičními českými vzory a historií poměrné dost ovlivněná. Co se týče vysoké školy, tak jsem dlouho toužil studovat v zahraničí, ale v návrhářství jsem měl bohužel velmi malou šanci, že se někam dostanu. Proto jsem se po absolvování návrhářství v Liberci přihlásil na podnikatelskou Fakultu VUT, která mi studium v Německu umožnila, v daném oboru jsem získal inženýrský titul a chvíli v ekonomickém oboru pracoval.

Bavilo vás to?

Byla to zajímavá zkušenost, ale stejně mě to pořád táhlo k módě, ve které jsem se už od ukončení studia realizoval na UMPRUM jako asistent ateliéru módní tvorby, a pak jsem nastoupil jako šéfdesignér do společnosti Bushman, kde u mě po třech letech spolupráce hrozilo vyhoření, protože se jednalo o velmi náročnou práci. Potřeboval jsem změnu a začal jsem se živit jako sales manažer – auditor operačních sálů. Dva roky poté jsem si zaregistroval značku Paul Brun. V rámci ní jsem začínal spodním prádlem, protože to, co u nás bylo k dostání nevyhovovalo mým estetickým požadavkům ani nárokům na komfort. První kousky jsem nechal otestovat kamarády. Byli s nimi natolik spokojení, že se o mně čím dál častěji zmiňovali, a já tak postupně bez jakékoliv reklamy získával nové klienty a pak i zakázky na folklorní košile a už zmíněné mikiny nebo tepláky. No a nyní jsem šéfdesignérem společnosti Blažek.

Proč jste od outdoorového oblečení přešel k formálnější pánské módě?

Pan Blažek mě oslovil na základě komunikace s předchozí šéfdesignérkou Janou Veselou Kuťkovou, která je shodou okolností mou bývalou studentkou z UMPRUM. Navrhovat pánské oblečení byl můj velký sen, takže jsem nabídku velmi rád přijal. Při detailní prohlídce sortimentu značky jsem si všiml, že na prodejnách převládají odstíny modré a rozhodl jsem se to změnit. Proto i úplně první kolekce Blažek, na které jsem se podílel, tedy jaro/léto 2023, je vyvedena v zemitých tónech. Teď už s týmem dokončujeme kolekci pro podzim a zimu a pomalu se připravujeme na kolekci pro příští jaro a léto.

Jak se vám pod značkou Blažek pracuje?

Naprosto skvěle. Líbí se mi, že jde o ryze český brand, který klade velký důraz na kvalitu. Málokdo to ví, ale všechny materiály odebíráme výhradně z Itálie a téměř vše si necháváme vyrábět v zemích Evropské unie. Zároveň musím vyzdvihnout i svůj tým, který vždy funguje na sto procent.

Did you like this post? Pass it on…

Discussion

No discussion yet

Do you have any questions about this article? Ask them here in the discussion.

No one has joined the discussion yet. Just be .

Cookies

Here you have the option to customize cookies in accordance with your own preferences and to set them in more detail later or to turn them off at any time in the footer of the website.